Quentin Tarantino's Death Proof
Stuntman Mike is a psychopath with every fibre of his being. He ploughs through the streets of the American South in his souped up car killing sexy girls. He bumps off four at once in Texas and gets away with it. In Tennessee however he picks out tougher victims: he could never have guessed that these beauties would be in the same line of work¨.
The Grindhouse project consists of two feature-length films by Quentin Tarantino and Robert Rodriguez. It ties in with the popular tradition in the USA in the 1970s of screening B movies on double bills. Unfortunately the Grindhouse films are to be released separately in the Czech Republic. Tarantino’s part, Death Proof, brings to the screen the character of psychopath Stuntman Mike, played by the somewhat neglected legend of 1980s action films, Kurt Russell. Mike can only be sexually aroused by killing young girls with his souped up Dodge. One night in Texas, Jungle Julia, the best DJ far and wide, catches his eye. After Stuntman Mike kills her and her friends he spends some time in the hospital, but nobody stops him from continuing his cross-country rampage. He goes on to Tennessee where another four unsuspecting girls come under his line of fire. But what Stuntman Mike doesn’t know is that a couple of them can drive a Dodge even better than him.