Saturno contro
The winner of the KV IFF 2003 (Facing Window) has created an appealing group portrait of several friends around the age of 40, who are trying to set themselves on course for the latter half of their lives. One night, however, their hackneyed existence is turned upside down by a tragic event. The new film by a leading Italian director whose matchless style allows us to view life in all its melodramatic dimensions, naturally without resorting to cheap sentiment.