Lady Chatterley
This adaptation of a little-known later version of Lawrence’s famous novel Lady Chatterley’s Lover has already won a string of awards, including five Césars. Screenwriter and director Pascale Ferran plays down the social and scandal-ridden erotic motifs, focusing instead on a story of passion between two people which, in spite of the social chasm between them, becomes a tale of true love.
Few people know that the once so scandalous novel by D. H. Lawrence Lady Chatterley’s Lover had two later versions. The director chose the second for her film, published under the title Lady Chatterley and the Man of the Woods. Unlike previous adaptations – British, French, American and a Czech television adaptation from 1998 (with Zdena Studenková, Boris Rösner and Marek Vašut playing the love triangle), this film plays down the social and exaltedly erotic motifs, and focuses instead on a story of passion between two lonely people, which ulimately becomes a tale of true love. 23-year-old Constance marries officer and mine-owner Clifford Chatterley. It’s the year 1917 – the groom returns home from the war a cripple and has to spend the remainder of his life in a wheelchair. The young couple retreat to their country seat in Wragby, far removed from prying eyes. And it is here that the lonely, unhappy lady meets gamekeeper Olivier Parkin and a profoundly passionate affair begins.