This tragicomic story tracing the changes in an unusual relationship between an ambitious student and a mysterious stockbroker, is loosely based on the bestselling novel of the same name by Barbara Nesvadbová.
The heroine of this tragicomic story, at home in various exclusive domestic and foreign environments, is the ambitious student Karolína, who embarks upon a love affair with the mysterious stockbroker Alex. Their relationship is full of uncertainties and, for Karolína, is distressing and humiliating. In an attempt to extricate herself from her emotional dependence on her egocentric idol, she throws herself into other casual affairs, during which she tries to alter her behaviour towards men and set the tempo in these new liaisons herself. Her adventurous quest to find true life values, and to discover herself, leads her to take a series of ill-advised steps. The screenplay for this audience-friendly comedy by talented Irena Pavlásková was written in association with successful writer Barbara Nesvadbová.