Bad Faith
This story about love which, even in today’s France, has to face religious prejudice, describes the relationship between the Arab Ismaël and the Jewish girl Clara. In spite of the fact that they love each other, they are increasingly drawn into a dispute which simmers under the surface, providing fodder for those closest to them.
Guess who’s coming to dinner? This might be good as the title for the romantic drama about two young people whose relationship is frowned upon by both their families. The lovers from Verona once had to face the fact that they belonged to two hostile families. Fifty years ago, it was enough if the two lovers didn’t have the same colour skin. Today, Arab Ismaël and the Jewish girl Clara are very much in love and are expecting a baby. But while both consider themselves to be French first and foremost, and while religion plays a negligible role in their lives, it doesn’t take much for the first conflicts to arise, fanned by unhappy relatives. They each belong to the “other side”. It only takes an ironic comment, a spiteful little joke, a well-meant piece of advice from family and friends. The first clashes between Arabs and Jews probably started out in a similar way, but then ultimately led to war. Is it possible for religious prejudice in the 21st century to have such destructive powers?