My Brother Is an Only Child
This story begins at the beginning of the 1960s, the tale of two brothers with differing characters and political creed. Both love the same girl and, with the proverbial passion of the Mediterranean sea, they force the world to accept their notions of life. This exquisite adaptation of the Italian bestseller was one of the most fascinating films to be screened in the section Un Certain Regard at this year’s Cannes film festival.
The story begins with two brothers in 1962. Accio, an impulsive youngster who to the heartache of his parents listens only to his instinct, leaves seminary to follow the fascist ideals that a friend has infected him with. The more mature, charismatic, and well-liked Manrico on the other hand is an active leftist partisan. They both love the same girl however, and passionately defend their political persuasions. One of the most distinct Italian directors of the middle generation follows a pair of protagonists, their families, and friends through a period of fifteen years against the backdrop of the socio-political plight in Italy in the latter half of the 20th century. A captivating adaptation of Antonio Pannacchi’s novel Il fasciocomunista, the film was one of the most interesting of the Un Certain Regard section at this year’s Cannes Film Festival. The lead roles are played by Italian film stars Elio Germano and Riccardo Scamarcio.