Yusuf, a poet, arrives in his home town for the first time in many years to attend his mother’s funeral. His return awakens distant memories and feelings of guilt. The girl who was caring for his mother before her death gets him to fulfil the mother’s dying wish, and a journey to make a devotional sacrifice changes the son’s view of his past and his future.
The poet Yusuf returns to his hometown for the first time in many years to attend his mother’s funeral. He is expected in the dilapidated house by the winsome Ayla, whom he did not even know existed. The girl, who has been taking care of his mother for the last five years, asks Yusuf to fulfil her dying wishes and have a holy animal sacrificed in her honour after her death. Hating the passive rhythm of life in the countryside, the man stumbles upon long-lost memories, old friends with whom he has nothing in common, and love that died long ago. He feels guilt, and would rather leave immediately, but he is bound to carry out his mother’s last wishes. And it is only on the journey to the place where the sacrifice is to be made that he begins to understand that his roots mean more than he was willing to admit, and that there is even a certain good sense in returning home, where his mother’s love still watches over him.