Stop Revolution
The Chernobyl tragedy in the Ukraine affected so many people, including nuclear physicist Nestor Ivanovich Hreem. The man who never made compromises is now in prison and telling a police investigator his story.
The Chernobyl tragedy in the Ukraine affected so many people, including nuclear physicist Nestor Ivanovich Hreem. The man who never made compromises is now in prison and telling a police investigator his story. As a nuclear physicist, his guiding principles are determined by his profession, a field in which there is no room for half-measures. People like Nestor, however, have a tough time in today’s world, where two plus two doesn’t make four, where your brother stabs you in the back, and where no-one is responsible for his actions. A world where everyone upholds his own truth and state powers are capable of sending thousands of people to their deaths. This is Ukraine, still lying under the ashes of Chernobyl and still hungover from the Orange Revolution. There are too few people living here who won’t betray “today” when tomorrow comes.