Guernsey
30-year-old introvert Anna finds a female colleague hanging in the shower one day. The suicide of this woman, who apparently had all reason to live, and the actions of her husband, who soon finds a new partner after the incident, compels Anna to start thinking about her own life and the state of her marriage.
30-year-old introvert Anna lives with her husband and small son in the suburbs of a Dutch city. She regularly travels to Egypt for work where, one day, she finds her Belgian colleague hanging in the shower. No one seems to know why the woman killed herself; her husband thought his wife was happy. When Anna finds out that the dead woman’s husband has quickly found a new partner, she begins to think about her own routine life and her seemingly contented and stable marriage. She decides secretly to follow her husband, who once had a relationship with her older sister… Director Nanouk Leopold has come up with an existential, almost “Antonioniesque” drama about alienation which, in its “female” insight, is expressed more through refined images than the spoken word. The film won the Golden Calf for Best Director and the Netherlands Film Critics Award at the Netherlands Film Festival. The festival also presented Maria Kraakman with the Golden Calf for Best Actress for her excellent performance in the lead role.