Adrift
15-year-old Sammy and her older brother Jakob, five years her senior, live together more as a couple than as siblings. Since their senile father is in a sanatorium and they have no news of their mother, the house is looked after by Jakob, who earns money dealing in rotten meat. The young man is possessive towards his sister, which Sammy finds difficult to bear: her brother can’t see that she’s not a little girl any more. When she starts to become aware of her sexuality, the tension between them increases, as Sammy tests out her femininity on those around her – her brother’s biker friends, her invalid neighbour and her schoolmate. But her seductive games with her best friend’s father could get her into real trouble… This raw provocative drama about an oppressive sibling relationship bordering on incest won the Youth Jury Award at the Netherlands Film Festival and other awards at festivals in Geneva, Rouen and Lecce.