Off Screen
A middle-aged man takes several people hostage in a tall building. His aim is to bring attention to a conspiracy relating to secret codes transmitted via widescreen television... This unsettling psychological thriller was inspired by real events which shocked Amsterdam six years ago.
A 59-year-old bus driver who loses both his job and his wife after more than thirty years together, arms himself with a weapon and takes a security guard hostage in the entrance hall of an office building known as the Rembrandt Tower. He only has one demand: he wants to speak to the managing director of Philips, which used to rent office space in the Tower, the highest building in Amsterdam. The aggressor is convinced he has uncovered a major conspiracy involving secret codes which are transmitted via widescreen television... This disturbing psychological thriller, reflecting upon the issues of television manipulation and brainwashing, is interwoven with flashbacks from the assailant’s past which hover between reality and paranoia. A drama about a “man who knew too much”, the film won several awards at festivals in Montreal, Porto and Philadelphia and was inspired by real events which, on 11 March 2002 – exactly six months after the attacks on the WTC – shocked the city of Amsterdam.