Hank and Mike
Hank and Mike are friends. They are also out-of-work Easter bunnies. As their pink furry suits become increasingly soiled with successive botched attempts to establish themselves in other professions, the malicious side to their character becomes ever more apparent. An independent black comedy which isn’t afraid of raising its cautionary index finger or, indeed, its middle finger.
Friends Hank and Mike work as Easter bunnies for Easter Enterprises; even though they only work once a year, they get paid all year round. When one of the guys fails to deliver his Easter eggs, their boss is given a pretext for their planned dismissal. And since they have never done anything else in their lives, the prospect of the unemployment office hits them hard. But everything has its bright side – after all, throwing out the slops might be the ideal odd job to test the strength of their friendship. The film is based on a model synthesis of real lives and absurd professions dictated by an evil organisation which controls all public holidays. It conjures up the spirit of the “loser” films of Kevin Smith and, like them, Hank and Mike doesn’t content itself with a march-past of eccentric characters but delves deeper into their characterisation. The film uses the latter for a sophisticated gibe at the pursuit of profit, but also revels in the delights which money can bring. The main roles of Hank and Mike are played by the film’s scriptwriters, Paolo Mancini and Thomas Michael.