Mermaid
A modern variation on the fairy tale about the little mermaid. A kaleidoscope of images from the life of 18-year-old Alisa, whose wishes remain unfulfilled, despite the fact that she has supernatural powers. A hit on the Russian film scene last year, the film also won awards at foreign festivals (Berlin, Sundance).