Then She Found Me
April Epner is a 39-old teacher in New York who is seeking new balance in life after the failure of her marriage and the death of her step-mother. Will she find it with the help of her eccentric real mother, Bernice, and her pupil’s charming father, Frank? The tragicomedy, based on the novel by Elinor Lipman, is the directorial debut of Helen Hunt, who received an Oscar for Best Actress for her role in the comedy As Good as It Gets (1997).
April Epner is thirty-nine and in the last year she has had the feeling that she has finally got her life in order. The marriage on which she based her hopes, however, suddenly falls apart: Ben calls it a mistake and leaves her. April is haunted by the implacable ticking of her biological clock and feels she has lost the opportunity to ever have a child of her own. At the same time, she has to deal with her own “childhood” problems: her adoptive mother dies and she is confronted with her biological mother, the energetic and quirky Bernice. Moreover, she learns that her “last fling” with Ben was not without consequence… Under the pressure of her circumstances will she be able to find a new equilibrium in her life? And will she be helped in this by her pupil’s charming – and divorced – father Frank? This independent tragicomedy, inspired by the bestselling novel by Elinor Lipman, marks the directorial debut of Helen Hunt, who received an Oscar for Best Actress for her role in the comedy As Good as It Gets (1997). The star-studded film, in which the actress also plays the lead role, won the Audience Award at the IFF in Palm Springs.