The Man Who Loved Yngve
An entertaining teen comedy that transforms unnoticed into a remarkably bitter tale of impossible love. The uncomplicated, childish world of seventeen-year-old Jarle comes crashing down before his eyes when he is forced to decide between the two people he loves.
The Norwegian town of Stavanger is nice but it’s a bit of a monotonous place to live in, and the revolutionary end of the 1980s only reaches it through the television screen. For seventeen-year-old Jarle, the sole escape from the grey tedium is through the music of new wave bands, under the influence of which he and his friends form “the most hardcore punk band in Stavanger” (primarily so that, as underage secondary school students, they can get in to the only rock club in town). When a new student named Yngve starts school though, Jarle’s hitherto childish world is turned upside down: without even knowing how it happened, he finds himself choosing between the girl that everyone envies him for and a boy he doesn’t really even know that well. It’s not often that one comes across the kind of emotional turning point that debuting Stian Kristiansen manages to instil in his film – his entertaining comedy about growing up fractures almost unnoticed into a bitterly melancholic tale of impossible love.