Frankie Is a Womanizer
The hero of this comedy by debuting director Jan Prušinovský is a 40-year-old psychiatrist whose perfect life goes into freefall. František likes women too much to content himself with just one. How will he cope with losing his betrayed wife, his new house and his medical diploma?
As a psychiatrist, Frankie (František Soukenický) would like to have his private life under perfect control, except that he’s too fond of women. In addition to his wife Eliška, he’s in several other relationships, a problem which one day gets out of hand. Now aged forty with an established, lucrative practice and a new dream house, he suddenly doesn’t know where to turn and what to save first. His secret life as a womanizer has come out into the open and he sees only too well how fast his “perfect” life, envied by everyone around him, comes to an unexpected and total end: one day he loses his job, the roof over his head and his wife. “I tried to introduce hyperbole and humour into the film which at times might get a bit absurd. Occasionally I let myself go a little and so there are dramatic moments there, too,” says the director of his story. Jan Prušinovský is also responsible for both the story and the screenplay for his entertaining comedy feature debut.