True Enough
Anne is an attractive woman on the cusp of middle age trying in vain to divide her time fairly between her demanding job as a television presenter and her family. Her colleagues and friends have similar problems though. And what’s more – in complicated relationships what is truth and what is falsehood after all? A tragicomic mosaic inspired by Stephen McCauley’s bestselling novel embellished with brilliant performances by Karin Viard and André Dussollier.
Anne is an attractive woman who has trouble trying to divide her time between her demanding job as a television host and her family – her adolescent son and second husband Thomas. Her world is far from perfect since both she and those around her are unable to juggle their professional and private lives with any degree of success. Especially her pregnant colleague Caroline, for whom Thomas has a soft spot, and whose problems with her current partner Marc, Anne’s first husband, are simply out of control. Then Anne meets Vincent, a good-looking Parisian homosexual, and the encounter changes her life: she finds selfless compassion in this aging intellectual, a man committed to bringing former celebrities back to the world stage. Yet, in this thorny web of emotional, sexual and professional relationships, what is true and what is merely an (un)forgiving lie? An element of harmony is introduced to this tragicomic kaleidoscope through the jazz rhythms of neglected singer Pauline Anderton, the subject of a television documentary being made by Anne and Vincent. The film offers great performances from Karin Viard and André Dussollier. Director Karmann acquits himself well in the role of the heroine’s husband Thomas.