Horizons / 2008 / 12 / Russia 2007
Mikhalkov set the story from Lumet’s 12 Angry Men (1957) in modern-day Russia. Twelve jurors from various social backgrounds conduct soul-searching monologues in order to clarify for themselves their preconceived opinions on the Caucasian people and antisemitism, and also their sense of justice and the value of human life.