Cosmic Station
In a masterful composition of shots, the director offers an intimate portrait of a dilapidated cosmic ray research station located on the top of Mount Aragaz in Armenia, and its staff of six, living here in total isolation from the outside world.
In 1943 a cosmic ray research station was set up on the top of Mount Aragaz in Armenia. During the 1980s the team of scientists here embarked upon an ambitious research project which, due to the collapse of the Soviet Union, was never completed. Today the vast and considerably run-down complex located at an altitude of 3,500 metres is home to only six people, including two women who clean and cook for the group. This intimate and sensitive film uses long shots and masterful compositions to capture the total isolation of this surviving relic of the Soviet space programme.