The Way Out
An experimental profile of Xentos Jones, one of the founding members of the obscure post-punk band The Homosexuals, and man of many identities. He also created his own solo project, The Way Out, a lo-fi DIY concept album born of a parallel universe, where pop music is written by Modernist serial composers.
Luke Fowler teamed up with Kosten Koper to film a profile of Xentos Jones, one of the founding members of the obscure post-punk band The Homosexuals, and man of many identities. Jones also created his own solo project, The Way Out, a lo-fi concept album born of a parallel universe, where pop music is written by Modernist serial composers. The film combines new interviews, scripted scenes, found and filmed footage with amateur films made by Xentos himself.