Pretty Poison
In this critically acclaimed and gloomy cult romance, thirty-something Dennis (an outstanding Anthony Perkins) has just been released from a psychiatric ward after a history of arson. In an idyllic small-town setting he meets a jejune high schooler by the name of Sue Ann for whom he pretends to be a CIA agent. The lovers get involved in a dangerous game with tragic consequences.
In October of 1968, squeezed in between the years of two emblematic films of new Hollywood, Bonnie and Clyde and Easy Rider, a psychological drama with elements of black comedy was released for its short distribution career - Pretty Poison. Anthony Perkins (Psycho) portrays an eccentric thirty-something named Dennis who has spent half his life in a psychiatric ward due to an act of arson that had tragic consequences. He starts over in a Massachusetts town where the eternal dreamer passes himself off as a CIA agent in order to wow an innocent high school adolescent named Sue Ann (Tuesday Weld). Under the influence of Dennis’ tall tales, the lovers set out on a dangerous undertaking on the edge of the law that culminates in a shocking discovery. This unfairly neglected film with a cult following of its own about the ill-fated intersection of two pathological minds, owes its impressiveness not only to the outstanding performances but particularly to Lorenzo Semple Jr.’s brilliant screenplay, which was acclaimed by New York critics. The grim romance offers a sophisticated mix of genres, enriched by noir elements and refined irony, set in the seemingly idyllic reality of small-town America.