The Old Fool Who Moved the Mountains
Vasquez Joanna Arong (Neo-Lounge screened at the 42nd KV IFF) takes the viewer from a Chinese fable through Mao’s Little Red Book and on to an independent music bar in Beijing. This emotionally compelling movie takes a closer look at contemporary China as seen by peculiar "old fools,” whose perseverance can change the world.
An ancient Chinese fable about a man whose perseverance allowed him to move a mountain. One of the stories in the Little Red Book which Mao required everyone to memorize during the Cultural Revolution. The name of an independent music bar in Beijing, in which owner Gouzi introduces unknown bands that are worthy of attention. All three are Yugong Yishan: "the old fool who moved the mountains”. Across three generations, the director contextualizes a disparate trio of meanings within a timeless story about the kind of modest eccentricity that can change the world through patience and diligence.