The Artist
Jorge Ramirez works as a nurse at a retirement home. His monotonous life takes an unexpected turn when he starts looking after an elderly autistic patient. What was it about the encounter that transformed him from nurse to major artist, bursting onto the modern art scene at breakneck speed? And what does it actually take for a person to be recognised as an "artist”, even if he is not a "good” one? Jorge becomes a revelation, a painter working with such self-assurance that it almost seems there was never anyone before him... At least that’s what the critics swooning over his work say. Jorge is drawn into the world of gallery owners, collectors, admirers and exhibition curators. He is seen on television, he makes considerable amounts of money and is showered with adoration. Along with his career, however, the carousel of causes, effects and paradoxes starts to gather speed...