Montgomery Clift, Burt Lancaster, Frank Sinatra, and Deborah Kerr in one of the most celebrated movies of all time, a stirring drama which unfolds at a Hawaiian army base on the eve of the Japanese attack on Pearl Harbor. The film took eight Oscars upon its release, and has now been fully restored.
One of the most celebrated films of all time (eight Oscars), this stirring drama was praised at the time of its release for its realistic portrayal of conditions in the U.S. Army. Montgomery Clift, Burt Lancaster, Frank Sinatra, and Deborah Kerr shine as the protagonists of a story whose destinies come together at a Hawaiian army base on the eve of Japan’s 1941 attack on Pearl Harbor. Thanks to Sony Columbia, audiences at the KVIFF will be able to see this movie spectacular in its newly restored splendor. The starting point for the recent restoration work was the oldest surviving element for the film, a second generation master positive. Fundamental restoration work, led by expert restorer Grover Crisp, involved correcting defects printed into the master positive, as well as damage incurred over the course of time.