A dynamic, four-hour epic about love, faith, and the skill required to photograph the underwear of female passers-by without getting caught. Forget sweet romances where the outsider gradually conforms to the ways of society. Japanese director Sion Sono offers up a bewitching vision of a perverse world brightened by invincible love.
In movies, love traditionally awaits a character who corresponds to the norms of society. In contrast, provocative Japanese director Sion Sono takes an absurdly exaggerated four-hour plunge into a world of perversion, mania, and phantasmagoria in which Cupid’s arrows target freaks and the psychologically unstable. In a narrative interlaced with psychoanalysis and Catholic dogma, love becomes the ultimate redemption. The film treats the fine line between perversion and normal behavior, while also focusing on the hazy boundary dividing the Catholic Church from a fanatical sect. Of course, the filmmaker has not created a zealous lampoon of everything holy, but a grotesquely twisted love story in which the maladies of modern society take on bizarre forms. Stylistically, the movie evokes the affectation of Japanese animated series for teenagers, and in many aspects pays homage to the rich history of Japanese exploitation films.