The 40th Door
East of the West - Competition / 2009 / 40-ci qapi / Azerbaijan 2008
Fourteen-year-old Rustam lives with his mother in a village. After his father’s death, Rustam tries to provide for himself and his mother without resorting to illegal money-making schemes. But his dream is to join a music band. Thanks to its authenticity and lack of ostentation, The 40th Door offers a gripping excursion into exotic Azerbaijani cinema.