Sweet Emma, Dear Böbe
The titular heroines of the film by Hungarian directing classic István Szabó used to teach Russian at primary school. After the fall of Communism they vainly struggle with the requirement to requalify as English teachers and with their desire to enjoy the social status they once had. This impressionistic essay won the Ecumenical Jury Prize and the Silver Bear at the Berlin IFF, and the European Film Award for Best Screenplay.