Made in Hungaria
After a prolonged stay in the U.S., a Hungarian teenybopper teaches his Communist-era peers about rock ‘n’ roll while trying to win the girl from the gang leader who took over while he was away in this fluffy but swinging musical romance, inspired by the early days of Magyar rocker Miklos Fenyo.
After a prolonged stay in the U.S., a Brylcreemed Hungarian teenybopper teaches his Communist-era peers about rock ‘n’ roll in this fluffy but swinging musical romance, based on a stage show that was in turn inspired by the early days of Magyar rocker Miklos Fenyo. The crowd-pleasing film was a hit in its native Hungary and delivers a high feel-good quotient, from the first musical number, in which 18-year-old Miki (Tamas Szabo Kimmel) shows off his Jerry Lee Lewis-inspired piano and singing skills after bumping into his childhood friends in a park, to the rivalry that brews between Miki and the gang leader who took his place. "I just want to make music and fall in love,” Miki proclaims — a modest enough goal, though Kimmel’s peppy performance and humorous, nostalgic references to the film’s picture-perfect ’60s setting make for an enjoyable ride.