This year’s winning documentary at Sundance is a fascinating portrait of Josh Harris, an eccentric visionary and propagator of communications networks – "the greatest Internet pioneer you’ve never heard of.”
Ambitious young Josh Harris came to New York City in 1984 with the desire to make his mark on the world of modern technology. Nine years later he founded Pseudo.com, an interactive Internet TV site. Called the "Warhol of the Web,” the multimillionaire propagator of communications networks enjoyed his quickly acquired popularity, but he didn’t just rest on his laurels. At the end of the millennium he introduced the groundbreaking project Quiet: We Live in Public. Using an extensive underground space, he created a society with its own rules, inviting hundreds of fans to submit their lives to his all-pervasive cameras for 30 days. Then he subjected his own private life to this Orwellian human terrarium. Editing down 5,000 hours of material shot over a period of ten years, Ondi Timoner has created a fascinating portrait of a visionary who became a warning case against Internet evolution.