Crackie
Seventeen-year-old Mitsy lives with her grandmother Bride in a rundown house in a small Newfoundland town. Bride digs around at the dump by day, and by night she services the local village men. With the authenticity of a Ken Loach film, the movie offers excellent acting performances. And despite the sorrow and inconclusiveness of certain situations, it brims with hope and tragicomic moments.
Seventeen-year-old Mitsy lives with her grandmother Bride in a ramshackle house in a small Newfoundland town. By day Bride scavenges the dump for junk to sell, by night she services local village men. Mitsy studies hair design at the local college and dreams about leaving to find her mother in Alberta after she finishes school. Her mother has no idea of her plans. Because she feels lonely, Mitsy decides to get a dog, but shop assistant Duffy isn’t about to let it go for free. Bride hopes that her granddaughter’s life will be different from her own, but unfortunately it seems that Mitsy is making the same mistakes as her mother and grandmother. Approaching the authenticity of a Ken Loach film, Crackie is indebted to excellent acting performances. Despite the gloom and desperation of certain situations, the film is full of hope, humanity, and tragicomic moments. Meghan Greeley shines in the role of Mitsy, her film debut.