Applause
Danish director Martin Pieter Zandvliet debuts with a suggestive psychological portrait of an actress whose life has been destroyed by alcohol; now, after a stint in rehab, she tries to regain what is (as she states herself at least), most important to her: her two young boys.
Thea’s performance on stage earned her justified applause yet, in her private life, this both charismatic and manipulative woman harvested the bitter fruits of her weakness for alcohol. I drank like a fish, she says simply, explaining why her marriage broke down and why she voluntarily gave up the custody of her two small sons. She has now undergone a period in rehab and is desperately trying to regain a place in the lives of her three men who have, in the meantime, settled into a peaceful, stable relationship with the psychologist Maiken. But will her efforts be enough? Or will the demons of her past get the better of her? Debuting director Martin Pieter Zandvliet skilfully blends the depiction of Thea’s inner struggle with her stage persona when she portrayed Martha in Who’s Afraid of Virginia Woolf? There her feelings and fortunes collided dangerously with those of her heroine.