An existential odyssey about an aging man whose desolate life is offered hope in the form of a liberal-minded girl and an elderly clarinetist. Can music – or love – save him? Or is there no help? This grimly melancholy road movie is the work of Greek director Nikos Panayotopoulos.
He is a graying, introverted, elegant man without energy or desires, and she will call him "Bonjour, tristesse.” They meet in a traffic jam caused by striking farmers on the Athens-Istanbul road, and he can’t resist – not her spontaneous directness nor her companion, an old clarinetist who plays like a god. Like a blind man lacking will, he follows them, seemingly in the hope that music (or love) can once again fill a life wasted resolving divorce cases, the last of which was his own. The original goal of the journey, visiting his sick father, is forgotten in his quest for renewed youth, which can give as much as it can take.... This murkily melancholy journey between Europe and Asia and between depression and hope moves to the music of jazz, whose mournful tones comment on the futility and distractability of human desires.