Wagah
Until 1947, India and Pakistan were part of British India. The peculiar "festival” of symbolically closing the border, which takes place each evening at Wagah, the lone border crossing, connects for a symbolic moment two nations that, after decades, still feel like part of a unified region.
Each night Wagah, the only crossing along the more than 3000 km India-Pakistan border, becomes the locus of an exceptional event. Crowds of people observe the symbolic spectacle of the closing of the border, trying to get as near to the gates as possible in its aftermath. There they greet former friends and acquaintances – their neighbors until the 1947 partition of the country. In contrast to its tenor, this peculiar "festival,” seen through the eyes of three young DVD sellers, represents the lone daily moment when, at least symbolically, the two nations are rejoined.