This black-and-white documentary captures composer Jan Klusák in the axis of time (axis temporum) between his 70th and 75th year, presenting a life filled with incomparable vitality, charm, and wit. Everything is permeated with his music – music as a lifestyle.
This black-and-white documentary captures composer Jan Klusák in the axis of time (axis temporum) between his 70th and 75th year with incomparable vitality, charm, and wit. Klusák composes a pivotal composition of this period and follows its genesis into a performance by Petr Altrichter. He allows us a glimpse of his childhood, which comes alive through photographs of his beloved father who perished in Auschwitz. And he freshly characterizes his various happy and difficult periods. Everything is permeated with his music – music as a life attitude.