Wolfy
From the very start of the film it’s clear that, for Mother, the birth of Daughter is an unwelcome burden, and that’s how it’ll always be. Until, one day, when it’s too late, Mother realizes that she has not only ruined her own life, but her daughter’s as well. Despite his young age, Vassily Sigarev has written 18 stage plays, one of which, Plasticine, was performed in Prague’s DISK theatre five years ago. His film debut, based on his own play, demonstrates that Sigarev is well able to convey his own, distinctive style to the big screen just as effectively as he has done for the stage. Wolfy recently took the top award at the Kinotavr festival of Russian films in Sochi.