After their mother’s funeral, a young sophisticated yuppie sets out with her older, earthy sister to find the father she never knew. The classic road movie here blossoms into a surprisingly complex and original work in which it is unimportant where the journey leads the heroines, but rather how it changes them internally.
Two sisters who’ve long been separated meet up once again at their mother’s funeral. They are opposites in character due, among other things, to having different fathers. Older, earthy Myung-ju is a single mother who works at a fish market and lives at her mother’s house with her aunt. Younger, sophisticated Myung-eun long ago severed ties to the family, and she now lives a yuppie life in the city. The funeral, however, reawakens the impulse to seek out her father. She has an address on an old envelope to aid her in her quest, not to mention her sister, who remembers Myung-eun’s father from the time he lived with their mother. One of the most mature South Korean debuts of recent years expands the concept of the road movie into a journey during which it doesn’t matter where the characters physically go, but rather how they change internally. The movie’s original, precisely constructed screenplay is refreshing in its artful use of a melodramatic frame in order to depict the elusive situation hidden under its generic surface.