Private Lessons
Fascinating and morally very complex ‘coming of age’ story in which teenager Jonas is prepared for his re-sits by a circle of adult friends. But they also guide and advise him through his first romantic and sexual experiences. Where do we draw the line under the freedom referred to in the original title?
This excellent psychological and moral drama tells the story of teenager Jonas (played by Jonas Bloquet) who is not bad at tennis, but isn’t doing very well in school. Nor can he expect much help from his divorced parents. At the tennis club Jonas gets to know a few friendly 30-year-olds, one of whom suggests giving Jonas a hand revising for his re-sits during the summer holidays. But the lessons Jonas receives are not confined to his school studies alone. His older pals also advise him on his early romantic and sexual encounters with his young girlfriend Delphine (Pauline Etienne). And advice is not all he gets. The result is a carefully constructed and well-performed coming-of-age story which gradually steps up the pace, and which closely examines the freedom suggested in the title and opens it up to discussion. "A nos limites” would thus be an appropriate motto for the film.