A Story About a Boy, a Girl and Her Cat
This film entertained audiences at the Normal Festival in 2006 and was screened at several foreign festivals as well. The filmmaker, Josef Fojt, is a walking encyclopedia of animated film; he tried his hand at animation for the first time for his Story About a Boy, a Girl and Her Cat, based on a tale by Lenka Vochocová.