Mr. Nobody
The premise of this film, which is as extravagant as it is ambitious, is actually quite simple. A married couple decide to get divorced and this means that their son, the young Nemo Nobody, has a heart-rending choice to make: to stay with his father or to move to the other side of the world with his mother. As long as he doesn’t make up his mind anything is possible. The film presents a number of potential consequences – side-by-side or interlinked. For example, what if Nemo were to marry that little girl in the red dress? His life would turn out differently than if he chose the girl in yellow. And what about the little girl dressed in blue? Thus, the story is told at a variety of locations and takes place in the past, the present and the distant future, but not necessarily in chronological order. It sounds more complicated than it really is since, as writer-director Jaco Van Dormael puts it: "Each character appears in someone else’s dreams and, in turn, dreams of another life.”