Together
In his latest picture, Russian director Pavel Kostomarov introduces a loving relationship between a married couple of artistic bent. Lyudmila and Vladimir have lived and worked together for decades. Set apart from the surrounding world, their small house is filled with their drawings and wooden sculptures inspired by Celtic art.
In his latest picture, Russian director Pavel Kostomarov, co-creator of the award-winning documentary The Mother (screened at Karlovy Vary in 2008), introduces a loving relationship between a married couple with artistic leanings. Lyudmila and Vladimir have lived and worked together for decades. Set apart from the surrounding world, their small house is filled with their drawings and wooden sculptures inspired by Celtic art and reminiscent of the works of these natural people. The artwork even has its own room in the house, which the couple regularly visit with emotions bordering on religious awe. Kostomarov’s film reveals an exceptional feeling for the poetic, sometimes almost lyrical, portrayal of what appears to be everyday life. With the help of sensitive camerawork, the director manages to imbue the cheerful story of Vladimir’s bohemian youth and shots of Lyudmila’s solicitous care for her beloved husband with an uncommonly intimate atmosphere, thus offering the viewer a documentary poem about one possible form of eternal love.