Of Gods and Men
A group of French monks helps the local inhabitants of their North African home regardless of their divergent beliefs. But violence in the region brings misgivings and dissension even into their tranquil monastic life. This meditative and disturbing movie took the Grand Prix at this year’s Cannes festival.