Running Among the Clouds
A high schooler named Milad first tries cigarettes and then drugs.... But is he really an outsider who lost everything through his own actions? Debut writer-director Amin Farajpour bears witness to the stifling network of relational and social repression which Iran’s autocratic society imposes on a naturally freethinking young man. Reminiscent of Truffaut’s The 400 Blows (1959), this hard-hitting film combines a lively documentary style with a socially critical tone.