The hero of this original Swedish music comedy might go by the name Amadeus, but he can’t stand music all the same. Now he’s on the trail of a gang of musical terrorists who have chosen their home city as their orchestra. This playful film will delight fans of Jacques Tati or Roy Andersson, and also those who can’t abide mainstream music.
Police officer Amadeus has always felt a bit left out since, unlike his entire family, he not only lacks musical talent, but he also can’t stand music of any kind. And now he finds himself on the trail of a group of musicians who decide to take over the city with their sonic attacks on public spaces. Will he succeed in halting a composition for six doctors, patient and operating table, or will he himself become a victim of a war waged with musical missiles? In a work which shows remarkable creativity, the filmmakers are keen to betray their huge fascination with the urban environment and with the sounds that surround us. By pitting the main characters and their differing attitudes against one other, the film takes a stand against silence, the tedium of the mainstream, and musical snobbery, but it also demonstrates that modern music can be entertaining. At the same time, however, it continues to focus on its heroes and their desire for total quiet or, on the contrary, on their need to be noisily prised out of their everyday routine. Sound of Noise proves that music really can change people’s lives.