To the Sea
Jorge, a young man of Mayan ancestry, and his little boy Natan embark on a trip to the open sea. Their journey together is to be their last before they part ways forever... A poetic, minimalist, and metaphoric story shot on location in a biosphere reserve and World Heritage Site designated by UNESCO in 1996.
Much of the plot of this semi-documentary unfolds in Banco Chinchorro, which in 1996 UNESCO designated a biosphere reserve and World Heritage Site. The longest coral reef in Mexico and the second longest in the world is home to thousands of animal species. It is also the locus of a long goodbye, provoked by incompatible worlds, between a father and son.... The happy romantic relationship between an Italian woman named Roberta and Jorge, a Mexican of Mayan ancestry, lasted several years before the couple realized they were unable to understand each other’s "civilization.” Unable to adapt to the "Eternal City,” Jorge is about to walk out of Roberta’s life for good and return to his roots. But before he does so, he undertakes a trip with his little boy Natan out to the open sea. In the company of an old fisherman and a white heron, father and son form a perfect pair, attuned to each other through their common adventures, and at the same time they demonstrate humankind’s ability to live in harmony with nature.