The Ordeal
Crooner Marc is making ends meet by performing in retirement homes scattered across the country. On an overnight drive through the foggy Ardennes, his old delivery van breaks down and he has to find shelter at a remote inn. The oddball innkeeper, Bartel, clearly hasn’t had many guests in recent years, certainly not since his wife left him in the lurch. The next day it turns out the van won’t be that easy to fix and the telephone doesn’t seem to be working either. Obviously, Marc won’t be going anywhere anytime soon. The torment suggested in the title can now commence.... The result is a dark, surprising and violent horror film, which refers, in a comic yet gruesome way, to illustrious predecessors such as Deliverance, The Texas Chainsaw Massacre and Misery. The main character’s macabre struggle for survival leaves the viewer completely shocked and disconcerted after witnessing this bizarre and absurd "love story.”