Patrick
Three years ago, Patrick killed his mother and her lover. He then fell into a coma and since that time he has been cared for at a private facility. By order of the head doctor, who has his own plans for the lifeless body, Patrick’s life is maintained despite diminishing odds that he will ever wake up. A newly-arrived nurse is responsible for his body, with its permanently opened eyes and few manifestations of life: loud breathing and occasional involuntary spitting. The care facility starts witnessing bizarre, logic-defying incidents, especially around the nurse. Is it possible that Patrick is causing them to happen? This internationally acclaimed horror film focuses on impressively portrayed situations in which rationality loses the ground beneath its feet and plummets to a place of pure terror. Thanks above all to the demonic title character and his chilling eyes, this surreal tale of supernatural abilities takes on a rather disturbing tone.