Yorgos is released from prison after 14 years. He spends his first night of freedom in a cheap Athens hotel where he meets Strella, a young transsexual prostitute. They spend the night together and soon fall in love. But Yorgos’s past is about to catch up with him.
After serving 14 years in prison for killing his nephew, Yorgos (Yiannis Kokiasmenos) is released and goes to Athens, where he hopes to find the son he hasn’t heard from in years. He spends his first night of freedom in a cheap, downtown Athens hotel. There he meets Strella (Mina Orfanou), a young transsexual who makes her living as a prostitute. Yorgos and Strella end up spending the night together and soon they fall in love. With Strella by his side, Yorgos feels confident that he can mend his broken relationship with his son and make a new start, but it isn’t long before he is confronted with a burden from his past. A post-modern Greek tragedy set in the glowing nights of Athens, A Woman’s Way is a love story that defies all conventions. It questions preconceived ideas and feelings, and stresses the importance of respecting and reconciling oneself with Otherness. Mina Orfanou won the Hellenic Film Academy’s Best Actress Award for her portrayal of Strella.