Homeland
Homeland is an explosive parable of Greece in a state of disintegration, shown through the prism of one family. Tzoumerkas follows a family over three generations amidst political turmoil: growing up in the 50s, then in the post-dictatorship 70s, and finally the current generation. Dysfunctional at best, the characters are torn apart over an internal family adoption that happened 20 years previously. Resentment, secrets, and lies define their relationships. Stergios (Thanos Samaras) is full of hatred; his mother Gena (Ioanna Tsirigouli), judged "inadequate” by her family, gave his brother (Christos Passalis) up for adoption to her brother Nikitas (Ieronymos Kaletsanos). The family is also forced to deal with a sick grandfather (Nikos Flessas) who is unlikely to recover, and arguments erupt over who should care for him. Years later, when the brothers are grown up and family tensions threaten to spill over, the country itself is in a state of profound financial and social crisis.