Hello! How Are You?
The antithesis of the grim naturalism of the best-known new Romanian cinema, helmer Alexandru Maftei’s bittersweet romantic comedy Hello! How Are You? feels like a breath of fresh air, proving that even more commercial films can deliver emotional epiphanies. This witty, stylishly crafted tale centers on a husband and wife whose 20-year marriage has long since lost its zing, making them vulnerable to the enticements of an Internet chatroom. Musician Gabriel and dimpled dry-cleaning proprietress Gabriela live like two strangers who no longer see each other. But in humorous contrast to their staid, passionless lives, they are surrounded by characters in a constant state of sexual arousal. Maftei’s striking, always-inventive compositions find visual equivalents for the fog of love and frustration his characters feel.