Elena
The heroine of the drama by renowned Russian filmmaker Andrey Zvyagintsev is Elena, a timid, submissive housewife. However, when the financial security of her son and grandson is threatened, Elena decides to act. As in his previous works, the director’s third film forces the viewer to consider perennial issues of life and death. Elena closed the Un Certain Regard programme at this year’s Cannes IFF and was awarded the Special Jury Prize in this section.